خط – صف علی کریمی پرسپولیس پیام صادقیان

خط – صف: علی کریمی پرسپولیس پیام صادقیان بازگشت دوباره اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی حضور زنان در خبرگان منع قانونی ندارد/ مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم ، آیت‎الله نورمفیدی

امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان می‌گوید: من شخصا مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم چون حسن آقا از نظر علمی جایگاه شایسته‌ای در قم دارد و او ر

حضور زنان در خبرگان منع قانونی ندارد/ مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم ، آیت‎الله نورمفیدی

آیت‎الله نورمفیدی: حضور زنان در خبرگان منع قانونی ندارد/مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم

عبارات مهم : قانونی

امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان می گوید: من شخصا مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم چون حسن آقا از نظر علمی جایگاه شایسته ای در قم دارد و او را به فضل و علم می شناسند.

گزیده ای از بیانات آیت الله سیدکاظم نورمفیدی را در ادامه می خوانید؛

حضور زنان در خبرگان منع قانونی ندارد/ مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم ، آیت‎الله نورمفیدی

*شرط عضویت در مجلس خبرگان آنطوری که در قانون اساسی آمده اجتهاد است و بالاخره باید به یک نوعی احراز و کشف شود و این کشف هم طرق مختلفی دارد. من که در دوره های متفاوت عضو بوده ام امتحانی ندادم، در آن وقت با بررسی هایی که کرده بودند، از افراد مورد وثوق پرسش کرده و آن ها هم شهادت داده بودند. اصل قضیه، مبنای قانونی دارد. این ممکن است در شرایط گوناگون تفاوت کند و ممکن است بنابر مقتضیاتی که وجود دارد صورت و شکلش تفاوت کند، ولی اصلش وجود دارد.

*{در خصوص رد صلاحیت شدن سیدحسن خمینی} علنی چیزی در بین خبرگان گفته نشد. ولی من شخصا مخالف بودم. چون حسن آقا از نظر علمی جایگاه شایسته ای در قم دارد و او را به فضل و علم می شناسند و بعدا هم بعضی از بزرگان به این مطلب اشاره داشته اند. هم از این جهت که او از بیت امام و یادگار حضرت امام(ره) است و این خودش توصیه مهمی بود و منم شخصا با این رد صلاحیت مخالف بودم.

امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان می‌گوید: من شخصا مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم چون حسن آقا از نظر علمی جایگاه شایسته‌ای در قم دارد و او ر

*{در پاسخ به این پرسش که در این انتخابات اخیر آیت الله جنتی آخرین منتخب مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران بود ولی ما دیدیم که به عنوان مدیر از سوی اعضای خبرگان گزینش شد، در حالی که آیت الله هاشمی منتخب اول بود، آیا فکر نمی کنید که این گزینش اعضای خبرگان علی رغم نظر مردم بوده است} این را می شود توجیه کرد به این ترتیب که آقای هاشمی منتخب اول مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران بود. از نگاه مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران آقای هاشمی نفر اول بود ولی منتخب کل کشور که نبود. تقریبا هفتاد نفر دیگر از کل کشور گزینش شده است بودند و بهرحال نظرهای متفاوتی وجود دارد. البته من خودم به آقای هاشمی رأی دادم و بررسی نکردم که چه کسی رأی داده است و در انتخابات ریاست خبرگان جمعیت قابل توجهی هم به آقای هاشمی رأی دادند. بهه هرحال این دوره مجلس خبرگان یک جنب و جوشی به وجود آمده است و تأکید شده است که فعال تر شود. نظر رهبری همین بوده است که در زمینه های پرسشها کلی کشور زیاد نظارت داشته باشند و نه اینکه دخالت کنند. نظر بر این است که مجلس خبرگان نسبت به پرسشها کلی کشور و سیاست های رهبری فعال تر شود. بالاخره یکی از وظایف خبرگان تقویت رهبری و حفظ جایگاه رهبری هست. از این جهت که مطالبات رهبری و سیاست های کلی رهبری از طریق مجلس خبرگان پیگیری بشود. این عنوان خوبی است به شرطی که با چیزهای دیگر قاطی نشود.

*{درباره فعالیت محرمانه کمیته ای جهت گزینش رهبری} این عنوان از اول مطرح بوده است و در مجلس خبرگان بنا شد که مخفی باشد. خیلی وقت است و آن جا بحث شده است که این مسئله تحقیق، بنا به مصالحی مکتوم بنا بماند. اگر توصیه ای هم باشد نظر شرط و نهایی نیست و پیشنهاد هست. این کمیته تحقیق وظیفه اش این است که در مورد افرادی را که شأنیت این جایگاه را داشته باشند، تحقیق و بررسی کند و اگر چنانچه به نتایجی رسیدند که مورد نظر باشد، انشاءالله که پیش نیاید دعا می کنم انشاءالله امام وقت پرچم این انقلاب و کشور را تحویل بگیرد ولی اگر خدایی ناکرده پیش آمد، از قبل بررسی شده است باشد که بعد وارد صحن علنی مجلس خبرگان بشود همچون آنچه در گذشته رخ داد.

*الان تعداد جوانان در مجلس خبرگان زیاد شده است هست. از نظر من حضور بانوان در مجلس خبرگان منعی ندارد. اگر چنانچه خانمی شرایطش را از نظر فقه و فقاهت داشته باشد و به درجه ای رسیده باشد و همچنین دیگر شرایط اعضای خبرگان را دارا باشد به نظر من منع قانونی ندارد و ما ماده ای نداریم که حضور زنان را جهت عضویت در مجلس خبرگان منع کرده باشد.

حضور زنان در خبرگان منع قانونی ندارد/ مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم ، آیت‎الله نورمفیدی

*اقلیت های مذهبی از جمله مسیحیان و زرتشتیان و یهودیان در مجلس شورای اسلامی که حضور دارند. بعد بنابراین معلوم می شود اگر مردم انتخابشان کردند اشکالی ندارد. ولی واقعیت این است که در مورد راز و رمز آنجا و مسائلی که پیش آمده اطلاعی ندارم. ولی با توجه به این توصیه که مجلس شورای اسلامی مهم تر از شورای شهر است که شاهدیم در مجلس حضور دارند و می توانند نماینده بفرستند. البته گفته اند چون در مجلس اقلیت ها فقط به کاندیدای خودشان رأی می دهند ولی در شورای شهر اینگونه نیست و علت آورده اند که اکثریت شهر مسلمان هستند و بنابراین مناسب نیست که غیر مسلمان گزینش شود. البته این مبنای قانونی ندارد چه اشکال دارد که مردم اعتماد کرده اند.

*من شخصا اعتقادم این است که آقای روحانی در حد توانش تا جایی که می توانست و شرایط اجازه می داد زحمت کشیده هست. همین برجام خیلی مسئله مهمی بوده هست. من دیدم که آقای حاج قاسم سلیمانی در نامه ای که به رهبری نوشتند از ریاست محترم جمهوری هم تقدیر کردند. این چقدر خوب است که هرکسی را در جایگاه خودش ببینیم و امکاناتش را در نظر بگیریم. اگر نقدی هم داریم نقد کنیم ولی تخریب و و تفرقه میان مردم به هیچ وجه مورد قبول نیست. بخصوص با توجه به شرایطی که امروز در منطقه وجود دارد.

امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان می‌گوید: من شخصا مخالف رد صلاحیت سیدحسن خمینی بودم چون حسن آقا از نظر علمی جایگاه شایسته‌ای در قم دارد و او ر

اخبار سیاسی – اعتماد آنلاین

واژه های کلیدی: قانونی | رد صلاحیت | مجلس خبرگان | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار