خط – صف علی کریمی پرسپولیس پیام صادقیان

خط – صف: علی کریمی پرسپولیس پیام صادقیان بازگشت دوباره اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی چیست؟

رئیس‌جمهور که امروز جهت دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش به مجلس رفته بود در نطق طولانی خود مطالباتش را از وزارتخانه‌های متفاوت و وزیران معرفی‌شده مطرح کرد.

مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی چیست؟

مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی چیست؟

عبارات مهم : اطلاعات

رئیس جمهور که امروز جهت دفاع از وزرای پیشنهادی اش به مجلس رفته بود در نطق طولانی خود مطالباتش را از وزارتخانه های متفاوت و وزیران معرفی شده است مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبحگاه امروز (سه شنبه) در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که «هدف همه کارها دولت معطوف به تامین منافع ملی همه ایرانیان و ارتقای کیفیت زندگی آنان است»، خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم خواستار آزادی و امنیت مردم کشور عزیزمان ایران جهت تحقق آرامش و پیشرفت کشور است.

مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی چیست؟

رئیس دولت دوازدهم همچنین در بخش هایی از صحبت های خود مطالباتش را از وزرای پیشنهادی خود مطرح کرد.

چابک سازی آموزش و پرورش

رئیس‌جمهور که امروز جهت دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش به مجلس رفته بود در نطق طولانی خود مطالباتش را از وزارتخانه‌های متفاوت و وزیران معرفی‌شده مطرح کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه ها و سیاست های اتخاذ شده است جهت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تقویت زیربناهای فکری جهت زندگی اخلاقی و دین مداری، تقویت هویت ایرانی-اسلامی دانش آموزان، تربیت انسان های خلاق و سازگارتر با نیازمندی های جامعه، توانمندسازی ذهنی و جسمی دانش آموزان، ارتقای منزلت و جایگاه معلمان و وضع معیشتی آن ها، متناسب سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش با نیازمندی های کشور به لحاظ کمی و کیفی از جمله اولویت های اتخاذ شده است جهت این وزارتخانه است.

وی چابک سازی تشکیلات و کم کردن تصدی گری را از جمله دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: من به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفته ام که از او می خواهم که کاری کند که خروجی آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال با گذشته متفاوت باشد.

روحانی خاطر نشان کرد: ضمن سپاس از همه معلمان اعلام می کنم که ما جهت جامعه پیچیده آینده نیازمند دانش آموزانی هستیم که جامعه را بشناسند و بتوانند در آن کار کنند و از هویت فرهنگی خود به طور کامل دفاع کنند. من می خواهم که به دانش آموزان محفوظات تحویل ندهیم تا بعد از خدمت سربازی نیمی از آن ها به فراموشی سپرده شود.

مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی چیست؟

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

رئیس دولت دوازدهم راجع به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از بعضی بیانات نسبت به استفاده از اینترنت گفت: بعضی معتقدند چنانچه در یک اتوبان بزرگی تصادفی صورت گرفت و فردی زیر ماشین رفت چنانچه شکایتی در این باره ثبت شد قاضی می تواند جهت هر لحظه آن اتوبان را مسدود کند. این در حالی است که ما باید به جای این کار تصادفات را کم کردن دهیم.

رئیس‌جمهور که امروز جهت دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش به مجلس رفته بود در نطق طولانی خود مطالباتش را از وزارتخانه‌های متفاوت و وزیران معرفی‌شده مطرح کرد.

وی با بیان این که «باید اجازه داد که از اینترنت درست استفاده شود»، اظهار کرد: من به وزرای دادگستری، ارتباطات، اطلاعات و کشور آینده خود خطاب می کنم که نمی شود در اینترنت را قفل زد؛ چراکه این قفل را روحانی باز نکرده است بلکه مردم آن را باز کرده اند و قفلی که مردم با اراده خود باز کرده اند نمی تواند دیگر بست.

روحانی با تاکید بر لزوم آموزش استفاده از اینترنت یادآور شد: اینترنت همان طور که جهت دانش، ارتباطات و ایجاد شغل می تواند تاثیرگذار باشد چنانچه که حواس مان جمع نباشد می تواند خطرآفرین باشد؛ بنابراین با همکاری همه قوا در این عنوان پیش خواهیم رفت و آقای جهرمی نیز این استعداد را دارد که این کار را انجام دهد.

مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی چیست؟

وی تصریح کرد: من از آقای جهرمی راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات را درخواست کرده ام. همچنین پیوند ظرفیت های سایبری با عرصه تولید و صنعت و ایجاد اشتغال از دیگر درخواست های من بوده هست. من از آقای جهرمی خواسته ام که هر سال ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کند.

رئیس جمهور ادامه داد: آن چه که از ایشان به عنوان جوان ترین وزیر می خواهم، توسعه فرهنگی و استفاده قانونمند از ظرفیت فناوری اطلاعات و استفاده از این ظرفیت جهت تولید، اشتغال و خلق ثروت و تکمیل شبکه ملی اطلاعات و زیاد کردن دسترسی مردم به آن و همچنین ورود به بخش شخصی ورعایت حقوق شهروندی و زمینه سازی جهت ایمن سازی اینترنت است.

برخورد حداقلی در اطلاعات

روحانی خواسته های خود را از وزارت اطلاعات این گونه مطرح کرد: وزیر اطلاعات باید جهت تامین امنیت توام با آرامش تلاش کند. وظیفه وزارت اطلاعات سنگین هست. ما به دنبال تامین امنیت و آرامش در کشور هستیم. اگر نحوه ایجاد امنیت دقیق نباشد، آرامش به هم می خورد. بنابراین وزارت اطلاعات می تواند با رعایت کامل حقوق مصرح در قانون اساسی و رعایت حقوق شهروندی، احترام به مردم و برخورد حداقلی، امنیت کشور را تامین کند. ما نباید به خاطر یک احتمال دنبال یک نفر برویم و بعد معلوم شود وی جرمی نداشته و آزاد شود. باید تلاش کنیم با مهربانی و رحمت با مردم واکنش‌ها کنیم.

وی با اشاره به این که عملکرد وزارت اطلاعات در مقابله با تروریست ها خیلی خوب بوده هست، خاطرنشان کرد: در زمینه واکنش‌ها با مجرمان عملکرد وزارت اطلاعات بهتر از قبل شده است ولی من هنوز رضایت کامل از برخورد ماموران با دستگیرشدگان ندارم. گزارش هایی که در این زمینه به من رسیده مطلوب نیست و آقای علوی باید این پرسشها را حل کند. ضمن این که دستگاه های اطلاعاتی دیگر باید خود را با وزارت اطلاعات هماهنگ کنند. این یک قانون است.

رئیس جمهور همچنین از وزیر اطلاعات اجرای مر قانون، برخورد جدی تر با تروریست ها، نقش آفرینی در امنیت اقتصادی، مقابله با فساد، تضمین حقوق گروه های قومی و مذهبی، مقابله قاطع با جاسوسی و نفوذ بیگانگان، زیاد کردن توان کارشناسی، زیاد کردن اشراف اطلاعاتی در فضای سایبری، کمک به توسعه گردشگری، ارائه تحلیل های راهبردی بیشتر، توجه به حقوق شهروندی و نقش آفرینی مثبت جهت جذب همکاری سیاسی را خواستار شد.

مبارزه قاطع با پولشویی در اقتصاد

روحانی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد پیشنهادی گفت: از وزیر اقتصاد مبارزه قاطع با پولشویی و اجرای همه مقررات و آیین نامه های مقابله با پولشویی، مقابله با فسادهای شرکت یافته، اصلاح نظام بانکی، برطرف مقررات زائد جهت کسب و کار، انضباط مالی، اصلاح نظام مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی، سالم سازی مسیر شخصی سازی، برقراری دولت الکترونیک و حل پرسشها بیمه را می خواهم.

انتظارات از ظریف

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به کارها ظریف در وزارت خارجه با بیان این که «بحث بعضی ترامپ و کنگره نیست بلکه با برجام مسئله دارند»، تاکید کرد: از ظریف حفظ برجام و استفاده از آن جهت کشور، استفاده از ظرفیت دیپلماسی جهت صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه و فناوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، کم کردن پرسشها منطقه ای، انتشار تصویر مناسب از ملت کشور عزیزمان ایران در جهان، کسب جایگاه مناسب در نظام بین المللی و توجه به محیط زیست را خواستارم.

اصلاحات در طرح تحول سلامت

روحانی راجع به انتظاراتش از وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ان شاءالله وزیر بهداشت با نشاط زیاد در این چهار سال فعال خواهد بود. البته اصلاحاتی باید در طرح تحول سلامت ایجاد شود تا بتوانیم با حفظ کیفیت خدمات، هزینه ها را کم کردن دهیم. از وزیر بهداشت ساماندهی نظام تشخیص، اجرای پرونده الکترونیک سلامت، سطح بندی خدمات، از بین بردن همپوشانی های بیمه و توسعه توریسم سلامت را می خواهم.

رفع مسئله صندوق های بازنشستگی

رئیس جمهور هم چنین در دفاع از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ربیعی در زمینه سیستم رفاه اجتماعی برنامه و فکر خوبی داشته که باید آن را ادامه دهد. او باید در زمینه شرکت بهزیستی مسیر را ادامه دهد. وی طرح های خوبی در زمینه اشتغال مثل طرح کارورزی دارد که باید آن را ادامه دهد.

وی با اشاره به این که «وزیر تعاون باید با وزارت بهداشت تعامل کرده و مسئله صندوق های بازنشستگی را برطرف کند»، گفت: در زمینه حل مسئله بیمه ها، شستا، صندوق های بازنشستگی و رابطه وزارت تعاون و بهداشت با ربیعی مذاکراتی داشته ام که این پرسشها باید پیگیری شود.

توجه به حقوق بشر در دادگستری

روحانی خطاب به وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: من از آقای آوایی توجه به حقوق بشر و حقوق شهروندی، مبارزه با فساد، اصلاح شرکت تعزیرات و توجه به پرسشها حقوقی ایرانیان خارج از کشور را می خواهم.

افزایش صادرات صنعتی

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین راجع به وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: امیدواریم آقای شریعتمداری با سه معاون نیرومند خود در حوزه های مورد نیاز بتواند فعال باشد و ما شاهد موفقیت ارزش باشیم. اصلاح فضای کسب وکار، زیاد کردن صادرات، مبارزه جدی با فساد، براق سازی، انتقال فناوری، دنبال کردن سیاست های صنعتی و حمایت از تولیدات محصولات معدنی از جمله سیاست های ماست که انتظار داریم ایشان دنبال کنند.

رفع موانع سلیقه ای فرهنگی

روحانی در ادامه با اشاره به پرسشها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مسئله این وزارتخانه جهت ما خیلی مهم است نباید بگذاریم سلیقه در کشور حاکم شود. یک آقایی جایی سلیقه ای دارد و جهت خود هم محترم است ولی نباید آن را در میان دیگران جا بیندازد. هنگامی که وظیفه ای بر عهده دولت و وزارت ارشاد است دستگاه های دیگر حق مداخله در امور کشور را نباید داشته باشند. اگر این حق وجود دارد بهتر است مجلس شورای اسلامی وظیفه را به همان نهادها واگذار کند نه به دولت.

وی در ارتباط با مباحث مهم و اولویت های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پاسداشت قومیت ها، زیاد کردن همکاری بخش خصوصی، برطرف موانع سلیقه ای، زیاد کردن حضور کشور در سهم تولیدات آثار فرهنگی و هنری جهانی، حمایت از آثار هنری، زیاد کردن حضور زنان و جوانان در این حوزه، حمایت از همه اقوام به خاص برادران اهل سنت از جمله اولویت های این وزارتخانه است.

افزایش توان موشکی

رئیس جمهور با اشاره به سیاست ها و برنامه های دولت دوازدهم جهت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: سفارش اکید من به آقای حاتمی فعالیت زیاد در حوزه تولید بعضی سلاح ها به خاص زیاد کردن توان موشکی به علت اهمیت های موجود است.

وی گسترش دیپلماسی دفاعی با منطقه و جهان، براق سازی فضای اقتصادی شرکت های وابسته، ساماندهی صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، اقتصادی کردن تولید تجهیزات دفاعی و نظامی و همچنین واگذاری بسیاری از امور امکان پذیر به بخش های غیر نظامی را از جمله برنامه های دیگر دولت دوازدهم در حوزه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد.

جذب همکاری شخصی در راه و شهرسازی

رئیس دولت دوازدهم راجع به وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: از روزهای نخست دولت یازدهم، موکدا به آقای آخوندی می گفتم که نظر من این است مسئله مسکن از طریق بافت فرسوده حل شود ولی ایشان نظرات دیگری را داشتند و آن ها را دنبال کردند. ان شاءالله در دولت دوازدهم در بخش مسکن شاهد حرکت بسیار خوبی خواهیم بود.

وی با بیان این که یکی از پرسشها آقای آخوندی در استان تهران، شهرداری این شهر بود که پرسشها آن هیچ گاه هم حل نشد، افزود: با توجه به شورای شهر تازه و گزینش شهردار تازه در پایتخت کشور عزیزمان ایران امیدواریم هماهنگی ها میان مجموعه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و وزارت راه و شهرسازی زیاد کردن یابد.

روحانی ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد اتصال راه آهن چابهار به زاهدان و خراسان باشیم.

وی در ادامه با بیان این که امیدواریم با توجه به تخصص، لیاقت و سوابق آقای آخوندی و کمک هایی که در دولت می شود، ایشان از پروژه مسکن مهر خلاص شوند و بتوانیم مسیر درستی را در حوزه مسکن گزینش نماییم، اظهار کرد: پیشرفت صنعت ساختمان، هدایت سرمایه گذاری به بخش مسکن، توجه به مساله حاشیه نشینی و توسعه خطوط ریلی و بزرگراه ای از جمله انتظاراتی است که از آقای آخوندی به عنوان وزیر دولت دوازدهم انتظار دارم.

رئیس جمهور تسریع بازسازی ناوگان هوایی، تقویت بنادر و همچنین جذب همکاری شخصی در این زمینه ها و ارتقای ایمنی در شهرسازی و رعایت ملاحظات دقیق محیط زیستی را از جمله دیگر انتظارات خود از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی عنوان کرد.

صادرات بنزین

روحانی همچنین انتظارات خود را از وزارت نفت این گونه مطرح کرد: ما کارهای بسیار خوبی در دولت قبل در حوزه نفت انجام داده ایم. در حوزه گازوئیل توانستیم به صادرات برسیم. ان شاالله در حوزه بنزین هم همین طور خواهد شد. دیدیم که امسال با قطع گاز از خارج مشکلی جهت ما پیش نیامد. کارها خوبی در این حوزه جهت استان ها و روستاها انجام شده است است.

وی خاطر نشان کرد: زنگنه قولی داد که در دولت پیش نشد به انجام برسد و ان شاءالله این کار در دولت بعد به انجام می رسد و آن هم اتصال لوله نفت به جاسک هست. ما نباید صادرات مان را فقط به خلیج فارس ببینیم. از سوی دیگر مسئله فلرها هم وجود دارد که مقام معظم رهبری بسیار روی آن حساس هستند. باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

رئیس جمهور خطاب به زنگنه تصریح کرد: من از ایشان می خواهم که باز به موضوعاتی مثل مناطق مشترک، بازیافت ها، حفظ سهم کشور عزیزمان ایران در اوپک، میدان گازی پارس جنوبی، نوسازی بخش های فرسوده نفت و هدررفت گاز و همچنین تمرکز بر انتقال فناوری و همکاری با وزارت نیرو که ان شاءالله بیطرف مسئول آن خواهد بود، داشته باشد.

حقابه دریاچه ها و تالاب ها

روحانی با تاکید بر این که در زمینه آب و برق کارهای بسیار مهمی باید انجام شود، عنوان کرد: در زمینه آب هم جهت آب آشامیدنی مردم و هم جهت آب مورد نیاز صنعت، کشاورزی و محیط زیست باید کارها مهمی انجام دهیم. در این زمینه یکی از کارهای مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد عنوان حقابه های دریاچه ها و تالاب ها است.

وی تدوین گزارش ملی آب، توسعه بستر قانونی و اصلاح مقررات، تدوین قانون جامع آب، تامین بخشی از آب صنعتی و محصولات کشاورزی غیرخوراکی از طریق بازچرخانی آب، حقابه محیط زیست، ادامه بازبینی در میزان و تعیین حد مخازن سدها، اجرای طرح تعادل آب زیرزمینی و همکاری علمی با نهادهای ملی و بین المللی را از جمله برنامه ها و سیاست های دولت دوازدهم در حوزه بخش نیرو عنوان کرد.

استفاده از زنان و اهل سنت در وزارت کشور

رئیس جمهور راجع به انتظاراتش از وزیر کشور گفت: من از ایشان می خواهم جهت تقویت و انسجام ملی در سطح ملی در بخش های متفاوت از زنان و اهل سنت استفاده کنند. جهت ما شیعه و سنی، بلوچ و کرد فرقی ندارد. ما انتظار داریم بستر جهت نقش آفرینی زنان، توسعه مناطق مرز، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با خشونت وافراطی گری و امثال آن فراهم شود.

اختصاص یارانه کشاورزی

روحانی همچنین راجع به وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: امروز بااهمیت ترین وظیفه وزیر کشاورزی بهره وری و کم کردن مصرف آب و حفظ خاک در عین خودکفایی و مصرف کافی کشاورزی هست. بهینه کردن مصرف از جمله بااهمیت ترین پرسشها این وزارتخانه هست. اقتصاد کشاورزی را باید با ملاحظه صرفه جویی ها و شرایط اقتصادی پیش برد. تحقیقات کشاورزی را هم باید جلو برده و یارانه کشاروزی را تخصیص داده شده است دهیم.

افزایش سرانه فضاهای ورزشی

رئیس جمهور همچنین با اشاره به احتمال تفکیک بخش ورزش از جوانان اظهار کرد: آقای سلطانی فر باید تا روزی که مجلس شورای اسلامی استقلال شرکت ملی جوانان را اعلام می کند، تلاش های خود را در این زمینه ادامه دهد.

وی در آخر زیاد کردن سرانه فضاهای ورزشی، زیاد کردن عدالت در برخورداری از امکانات، زیاد کردن سهم جوانان و بانوان، زیاد کردن انضباط مالی و شفافیت در اقتصاد ورزش، آماده سازی جهت رویدادهای ورزشی، اهتمام به ورزش های بومی و باستانی، حمایت از فعالیت شرکت های مردم نهاد و همچنین زمینه سازی جهت به کارگیری مدیران جوان در دولت جهت جانشینی مدیران فعلی را از جمله سیاست های دولت دوازدهم جهت وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

واژه های کلیدی: اطلاعات | استفاده | اطلاعات | حسن روحانی | وزارت دفاع | وزارت کشور | رئیس جمهور | وزارت خارجه | وزارت بهداشت | وزارت جهاد کشاورزی | وزارت ورزش و جوانان


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار